Úrovně tepu – standard

Naše kalkulačka tepové frekvence Vám pomůže zjistit, při jaké tepové frekvenci je Vaše cvičení nejefektivnější, kdy spalujete nejvíce tuků a kdy naopak zvyšujete Vaši výkonnost.
Měření klidové tepové frekvence:
Měření KTF provádějte ihned po probuzení nejlépe ještě v posteli. Potřebujete k tomu pouze stopky. Měření provádíme na krční tepně přiložením ukazováčku a prostředníku. Netlačte na tepnu příliš, tlak by mohl vaši srdeční frekvenci snížit. Počítejte srdeční tepy po dobu jedné minuty.

Tepová kalkulačka pro běžnou populaci

Moje klidová tepová frekvence (KTF) je tepů.

Můj věk je let. Jsem .

Udržující pásmo:

Pásmo spalování tuků:
Rozvíjející se
pásmo:
Pásmo zvyšování výkonnosti:

  • Udržující / regenerační pásmo (55% - 65% TF)

    Pohybové aktivity vykonáváme v intenzitě max. do 65% TF. Fyzická aktivita v tomto pásmu je ideální pro zahřátí organismu před samotným tréninkem. V tomto pásmu také nejlépe regenerujete. Nízké zatížení umožnuje velmi dobré prokrvení svalů, dostatečný přísun kyslíku a energie. Tělo také efektivně odbourává odpadní látky.

    Pásmo spalování tuků (65% - 75% TF)

    Pohybové aktivity na úrovni 65-75% TF patří mezi základní a nejrozšířenější tréninkové metody, při kterých rozvíjíte a pokud jste pokročilý(á) udržujete základní vytrvalost a aerobní procesy organizmu. Např. běh v této intenzitě je základním stavebním kamenem pro běžce všech výkonnostních úrovní. Z pohledu energetického krytí požadavků jasně převládají tuky, to znamená, že v tomto pásmu spalujete tuky, takže hubnete!

    Pásmo rozvíjející / trénující (75% - 90% TF)

    Trénink v této intenzitě (75-90% TF) ještě více rozvíjí základní vytrvalost a aerobní procesy a to zejména v první polovině zóny. V intenzitě do 80% TF posilujete nejen činnost srdce, ale i plíce. Zlepšuje se totiž jejich schopnost transportovat kyslík do krve a naopak odvádět oxid uhličitý z krevního oběhu. V této intenzitě začínáte spalovat i cukry. Svaly se ještě výrazně nezakyselují.

    Pásmo zvyšování výkonnosti (nad 90% TF)

    V pásmu nad 90% TF se pohybují především ti, kteří mají výkonnostní ambice. Tréninky tohoto typu zvyšují maximální spotřebu kyslíku, v metabolizmu již jasně převažují cukry nad tuky. Při této intenzitě trénujete odolnost organizmu vůči zakyselení vnitřního prostředí v důsledku narůstající koncentrace laktátu.

    Chci objednat na osobní konzultaci.