BMI kalkulačka

BMI označuje index tělesné hmotnosti, který zhodnotí, zda se nacházíte v podváze, nadváze či je vaše hmotnost pro vás optimální. Bohužel výpočet používá pouze vaši výšku a hmotnost, proto není zcela vypovídající. Například kulturista může mít vysokou hodnotu BMI a přesto není obézní, protože vysoká hodnota indexu je u něj dána velkým množstvím svalové hmoty. Naopak starší lidé s malým množstvím svalstva mohou být ze zdravotního hlediska obézní, přestože jejich BMI je řadí do kategorie ideální váhy. Proto pomocí BMI určujeme spíše obecnou míru zdravotních rizik, než reálný stav organismu z hlediska kvality jeho složení, proporcí a kondice. Vedle BMI bychom tedy měli zjistit, vedle svých obvodů, také složení těla (poměr svalů a tukové tkáně), metabolický typ a vrozené dispozice.

Zde zjistíte jaká rizika vám mohou hrozit!

Spočítejte si vaše BMI

Moje váha je kg. Moje výška je cm

Vaše BMI je:

BMI je jedním z parametrů, které je možné použít pro ověření optimální váhy, ale je zavádějicí. Proto navštívte naší pobočku, kde vám náš specialista pomůže zjistit ideální váhu.

  • BMI je nižší než 16,50 TĚŽKÁ PODVÝŽIVA

    Pozor na to! Hrozí vám závažná zdravotní rizika. Orgány nejsou schopny pracovat dostatečně, klesá imunita a schopnost organismu správně regenerovat a vyrovnávat se s každodenní zátěží. U žen hrozí také vymizení menstruace a tedy neplodnost! Dále můžete trpět psychickými problémy, náchylností k infekcím či vypadáváním vlasů. Prospěje vám, když pár kilogramů ke své váze přidáte. Poradíme vám, jak přibrat, právě tolik, abyste nebyla v ohrožení a cítila se lépe.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

  • BMI 16,51 - 18,5 PODVÁHA

    Myslíte, si že jíte zdravě? Pravděpodobně trpíte poruchou stravování či jiným závažným zdravotním problémem. Poradíme vám, jak správně jíst a dostat se na vaši zdravou váhu. Budete se cítit lépe!

    Chci objednat na osobní konzultaci.

  • BMI 18,51 – 25,0 IDEÁLNÍ VÁHA

    Gratulujeme! Vaše BMI se nachází v bezpečném pásmu. Abyste si svoji kondici uchovali, lépe porozuměli zásadám zdravé výživy a předešli rizikům se stoupajícím věkem či zabránili rizikům osteoporózy, doporučujeme vám využít konzultace s nutričním specialistou.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

    Po komplexním rozboru vašeho stavu vám pomůžeme vyrovnat poměr tuků a svalové hmoty, tak abyste se cítili ještě lépe.

  • BMI 25,1 – 30,0 NADVÁHA

    Dejte si pozor! Zdravotní problémy již klepou na dveře a je nejvyšší čas přehodnotit svůj životní styl. Doporučujeme změnit stravovací návyky nebo přidat pohyb. Mírná nadváha totiž zvyšuje zdravotní rizika, zejména ta, ke kterým máte genetické dispozice. Nadváha je prvním krokem k vážným nemocem jako cukrovce, srdečně cévním chorobám nebo infarktu. Už i mírná nadváha může začít oslabovat váš imunitní systém a odolnost organismu vůči infekcím.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

  • BMI 30,1 – 35,0 MÍRNÁ OBEZITA

    Jste v ohrožení! Pravděpodobně již pociťujete bolesti zad a kloubů, trpíte záněty ve střevech či žlučníkovými kameny. S nastupující obezitou se rizika zvyšují. Na nic nečekejte a začněte s hubnutím. Pokud si nejste jisti, jak na to, vyhledejte pomoc výživového poradce. Pomůže vám sestavit jídelníček podle vašeho metabolického typu.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

  • BMI 35,1 – 40,0 STŘEDNÍ OBEZITA

    Máte vážný problém! Zdravotní rizika jsou velmi vysoká. Trpíte obezitou spojenou se zvýšenou hladinou cholesterolu a vysokým krevním tlakem! Pravděpodobně bude následovat onemocnění srdce, cév či cukrovka. Trpí samozřejmě i vazy a páteř, které jsou přetěžovány. Proto co nejdříve začněte se snižováním váhy. Změňte stravovací návyky a obrňte se trpělivostí! Proces trvalého snížení váhy se nedá zvládnout za týden, je to běh na dlouhou trať – úkol na několik měsíců. Rozhodně vyhledejte odbornou pomoc. Obraťte se na nutričního specialistu.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

  • BMI 40,1 a více MORBIDNÍ OBEZITA

    Zabíjíte se! Zdravotní problémy již na svém těle pravděpodobně těžce pociťujete. Na životě vás ohrožují kardiovaskulární onemocnění, diabetes a různé typy rakoviny, u žen například karcinom prsu, u mužů rakovina prostaty. Pokud chcete své současné potíže zmírnit a dalším se vyhnout, vyhledejte pomoc odborníka.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

Spočítejte si vaši tepovou frekvenci

Naše kalkulačka tepové frekvence Vám pomůže zjistit, při jaké tepové frekvenci je Vaše cvičení nejefektivnější, kdy spalujete nejvíce tuků a kdy naopak zvyšujete Vaši výkonnost.
Měření klidové tepové frekvence:
Měření KTF provádějte ihned po probuzení nejlépe ještě v posteli. Potřebujete k tomu pouze stopky. Měření provádíme na krční tepně přiložením ukazováčku a prostředníku. Netlačte na tepnu příliš, tlak by mohl vaši srdeční frekvenci snížit. Počítejte srdeční tepy po dobu jedné minuty.

Tepová kalkulačka pro aktivní sportovce

Moje klidová tepová frekvence (KTF) je tepů.

Můj věk je let. Jsem .

Udržující pásmo:

Pásmo spalování tuků:
Rozvíjející se
pásmo:
Pásmo zvyšování výkonnosti:

Sportujete? Chcete vědět, jak může strava ovlivnit Váš výkon? Navštivte naši pobočku.

  • Udržující / regenerační pásmo (55% - 65% TF)

    Pohybové aktivity vykonáváme v intenzitě max. do 65% TF. Fyzická aktivita v tomto pásmu je ideální pro zahřátí organismu před samotným tréninkem. V tomto pásmu také nejlépe regenerujete. Nízké zatížení umožnuje velmi dobré prokrvení svalů, dostatečný přísun kyslíku a energie. Tělo také efektivně odbourává odpadní látky.

    Pásmo spalování tuků (65% - 75% TF)

    Pohybové aktivity na úrovni 65-75% TF patří mezi základní a nejrozšířenější tréninkové metody, při kterých rozvíjíte a pokud jste pokročilý(á) udržujete základní vytrvalost a aerobní procesy organizmu. Např. běh v této intenzitě je základním stavebním kamenem pro běžce všech výkonnostních úrovní. Z pohledu energetického krytí požadavků jasně převládají tuky, to znamená, že v tomto pásmu spalujete tuky, takže hubnete!

    Pásmo rozvíjející / trénující (75% - 90% TF)

    Trénink v této intenzitě (75-90% TF) ještě více rozvíjí základní vytrvalost a aerobní procesy a to zejména v první polovině zóny. V intenzitě do 80% TF posilujete nejen činnost srdce, ale i plíce. Zlepšuje se totiž jejich schopnost transportovat kyslík do krve a naopak odvádět oxid uhličitý z krevního oběhu. V této intenzitě začínáte spalovat i cukry. Svaly se ještě výrazně nezakyselují.

    Pásmo zvyšování výkonnosti (nad 90% TF)

    V pásmu nad 90% TF se pohybují především ti, kteří mají výkonnostní ambice. Tréninky tohoto typu zvyšují maximální spotřebu kyslíku, v metabolizmu již jasně převažují cukry nad tuky. Při této intenzitě trénujete odolnost organizmu vůči zakyselení vnitřního prostředí v důsledku narůstající koncentrace laktátu.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

Tepová kalkulačka pro běžnou populaci

Moje klidová tepová frekvence (KTF) je tepů.

Můj věk je let. Jsem .

Udržující pásmo:

Pásmo spalování tuků:
Rozvíjející se
pásmo:
Pásmo zvyšování výkonnosti:

  • Udržující / regenerační pásmo (55% - 65% TF)

    Pohybové aktivity vykonáváme v intenzitě max. do 65% TF. Fyzická aktivita v tomto pásmu je ideální pro zahřátí organismu před samotným tréninkem. V tomto pásmu také nejlépe regenerujete. Nízké zatížení umožnuje velmi dobré prokrvení svalů, dostatečný přísun kyslíku a energie. Tělo také efektivně odbourává odpadní látky.

    Pásmo spalování tuků (65% - 75% TF)

    Pohybové aktivity na úrovni 65-75% TF patří mezi základní a nejrozšířenější tréninkové metody, při kterých rozvíjíte a pokud jste pokročilý(á) udržujete základní vytrvalost a aerobní procesy organizmu. Např. běh v této intenzitě je základním stavebním kamenem pro běžce všech výkonnostních úrovní. Z pohledu energetického krytí požadavků jasně převládají tuky, to znamená, že v tomto pásmu spalujete tuky, takže hubnete!

    Pásmo rozvíjející / trénující (75% - 90% TF)

    Trénink v této intenzitě (75-90% TF) ještě více rozvíjí základní vytrvalost a aerobní procesy a to zejména v první polovině zóny. V intenzitě do 80% TF posilujete nejen činnost srdce, ale i plíce. Zlepšuje se totiž jejich schopnost transportovat kyslík do krve a naopak odvádět oxid uhličitý z krevního oběhu. V této intenzitě začínáte spalovat i cukry. Svaly se ještě výrazně nezakyselují.

    Pásmo zvyšování výkonnosti (nad 90% TF)

    V pásmu nad 90% TF se pohybují především ti, kteří mají výkonnostní ambice. Tréninky tohoto typu zvyšují maximální spotřebu kyslíku, v metabolizmu již jasně převažují cukry nad tuky. Při této intenzitě trénujete odolnost organizmu vůči zakyselení vnitřního prostředí v důsledku narůstající koncentrace laktátu.

    Chci objednat na osobní konzultaci.

Svět zdraví

Svět zdraví

info@svet-zdravi.cz
739 200 400


objednat se